DUK

Kas yra CrossFit?

CrossFit – tai jėgos ir ištvermės didinimo treniruočių programa, sudaryta iš įvarių funkcinių pratimų, kurie yra intensyviai atliekami kintamais intervalais ir skirti įvairioms kūno raumenų grupėms. Ši treniruočių programa susideda iš intensyvių intervalinių treniruočių, olimpinių svorių kilnojimo, ištvermės, galios ugdymo (pliometrinių), sunkumų kilnojimo, gimnastikos, jėgos pratimų, taip pat pratimų, atliekamų naudojant savo kūno svorį (kalisteninių pratimų). Treniruočių metu atliekami stūmimo, traukimo, tūpimo, kėlimo, bėgimo ir irklavimo judesiai.

Ar norint sportuoti Brasa CrossFit yra būtinas bent minimalus fizinis pasirengimas?

CrossFit tinka visiems, nepriklausomai nuo amžiaus ar fizinės formos. Mūsų klube treniruojasi ir profesionalūs sportininkai, ir mėgėjai, visai tokie patys kaip jūsų kaimynas. Todėl, jei norite būti sveiki, sportiški, geriau jaustis ir tiesiog pagerinti savo kasdienio gyvenimo kokybę, CrossFit jums tikrai tiks.

Aš patyręs traumų. Ar vis tiek galiu užsiimti CrossFit?

Mes nesame gydytojai, todėl rekomenduojame bet kokią treniruočių programą aptarti ir su savo gydytoju. Tačiau įsitikinome, kad daugybei sportuojančiųjų pas mus CrossFit treniruotės tapo puikia reabilitacijos po traumų priemone. Kadangi realiame gyvenime traumas patyrę žmonės ir toliau juda, dirba ir sportuoja, esame tikri, kad išmokę palaikyti savo fizinę formą ir kasdienybėje tinkamai atlikdami funkcinius judesius, „nutiesite“ kelią į ilgaamžį ir sveiką gyvenimą.

Ar nuo CrossFit treniruočių pastambėsiu?

Ne. Jei išties esate dėl to susirūpinę, perskaitykite šį straipsnį:

http://www.stumptuous.com/this-just-in-high-rep-low-weight-toning-is-crap

Vien tik kilnodami didelius svorius kūno masės nepadidinsite. Daugelis treniruotėse atliekamų judesių ir pratimų sustiprina raumenis ir suteikia jiems daugiau jėgos, o ne didina jų masę.

Kokia yra pirmoji nemokama treniruotė? Kokie pratimai atliekami jos metu?

Kiekvienos įvadinės treniruotės metu trumpai apibūdiname su CrossFit susijusias sąvokas ir išmokome pagrindinių funkcinių judesių, kuriuos vėliau sujungiame į kompleksą (WOD’ą). Pirmojoje treniruotėje jūs pajusite tikrą CrossFit dvasią ir mūsų treniruočių kasdienybę. Nemokamose įvadinėse treniruotėse galite dalyvauti tiek, kiek norite kartų, tačiau jau po pirmojo užsiėmimo daugelis žmonių supranta, kad su CrossFit daug greičiau galima tapti kur kas geresnės fizinės formos, todėl ilgai nelaukę prisijungia prie mūsų sportiškos bendruomenės.

Niekada neužsiiminėjau CrossFit, tačiau esu geros fizinės formos, todėl norėčiau praleisti CrossFit pradmenų kursą ir tiesiog tapus nariu sportuoti su kitais klubo nariais. Ar tai įmanoma?

Ne. Visi Brasa CrossFit klubo nariai, kurie nori treniruotis CrossFit treniruotėse arba lankyti Olympic weightlifting klubą, privalo išklausyti Pradmenų kursą, kad įsitikintumėme, jog išmokote saugiai ir efektyviai atlikti visus pagrindinius CrossFit pratimus. Tokiu būdu taip pat užtikriname, kad išklausius Pradmenų kursą kiekvienas naujas narys galėtų visavertiškai treniruotis su klubo nariais, kurie sportuoja ilgiau.

Ar yra galimybė CrossFit pradmenų kursą išklausyti individualiai, jei man netinka siūlomas Pradmenų kurso tvarkaraštis? Ar vyksta individualūs užsiėmimai?

Taip. CrossFit pradmenų kursą galite išklausyti ir indivdualiai. Parašykite el. laišką adresu hello@brasacrossfit.lt ir mes padėsime jums suplanuoti individualių treniruočių tvarkaraštį.

Noriu sustiprinti savo nugaros ir pilvo raumenis. Ar CrossFit treniruotėse galėsiu tai padaryti?

Taip! Nors… Brasa CrossFit treniruotėse paprastų atsilenkimų jūs nepamatysite. Silpni pilvo ir nugaros raumenys labiausiai riboja kasdienius žmogaus judesius gyvenime ir sportuojant, todėl mūsų treniruotėse minėtų raumenų grupių stiprinimui skiriamas didelis dėmesys.

Ką reikia atsinešti į treniruotes?

Tik treniruotėms skirtus drabužius, avalynę (klube negalima sportuoti su lauko avalyne) ir rankšluostį. Kitą treniruotėms skirtą inventorių, tokį kaip svoriai, kilimėliai ir t.t., rasite pas mus.

Ką reiškia WOD?

WOD (angl. workout of the day) reiškia „dienos treniruotė“. Kiekvieną dieną atliekamos vis skirtingos CrossFit treniruotės, todėl WOD’ai yra skelbiami einamąją dieną socialiniuose tinkluose arba treniruočių metu.

Kokio amžiaus žmonės gali sportuoti CrossFit treniruotėse?

Pas mus gali sportuoti visi, nuo 14 iki 99 m. amžiaus! Nepilnamečiai, norintys sportuoti Brasa CrossFit, turi pateikti tėvų leidimą.

Ar Brasa CrossFit klube yra kitų treniruočių, ne vien CrossFit?

Esame ne tik CrossFit treniruočių sporto klubas. Siūlome išbandyti ir kitus užsiėmimus, pavyzdžiui, BC FIT, Active Recovery & Mobility, jogą, sunkiąją atletiką ir kt.!

Ar Brasa CrossFit klube yra dušai ir rūbinės?

Taip, turime atskirus vyrų ir moterų persirengimo kambarius su dušais bei rakinamomis spintelėmis.

Ar tiesa, kad CrossFit treniruočių metu galima susižeisti?

Susižeisti galima atliekant bet kokius judesius, o CrossFit treniruotės yra netgi saugesnės už daugelį kasdien jūsų atliekamų veiksmų. Treniruočių metu žmones pirmiausia išmokome teisingai atlikti judesius, po to – nuosekliai kartoti judesius daugybę kartų ir galiausiai – laikytis tinkamo judesių atlikimo tempo.

Ar CrossFit treniruotės yra sunkesnės nei įprasti užsiėmimai sporto klubuose?

CrossFit treniruotės yra sunkios tiek, kiek jūs patys to norite ir galite sau leisti pagal fizines galimybes. Šių treniruočių metu mes siekiame didinti ištvermę ir tik nuo jūsų pačių priklausys, koks bus treniruočių krūvis ir kokią naudą iš jų gausite.

O jeigu negaliu daryti atsispaudimų, prisitraukimų ir kitų sudėtingų pratimų?

Treniruodamiesi Brasa CrossFit, jūs galėsite daryti prisitraukimus! Žinome daugybę būdų supaprastinti šį ir kitus pratimus, kad pajėgtumėte juos atlikti saugiai ir lengvai, nepriklausomai nuo dabartinių jūsų kūno pajėgumų.

Kokius maisto papildus rekomenduojate sportuojant?

Yra įvairiausių papildų, kurie gali būti naudingi daugumai žmonių. Tačiau visų žmonių kūnai skirtingi, todėl parengėme bazinį maisto papildų, kurie naudingi visiems (nepriklausomai nuo to, kiek geri ar blogi jų mitybos įpročiai), sąrašą. Šios bazinės rekomendacijos pagrįstos tuo, kad daugeliui žmonių trūksta įvairių vitaminų, mineralų ar riebalų.

Kiekvienam rekomenduojame vartoti šiuos maisto papildus:

Žuvų taukai (reikia suvartoti po 1 gramą arba 1 000 mg omega-3 kiekvienam 10 kg kūno masės). Kapsulių dydis ir omega-3 kiekis vienoje kapsulėje skiriasi. Įsitikinkite, kad skaičiuojate būtent kapsulėje ar skystyje esančio omega-3 kiekį.

Vitaminas D: 5 000–10 000 iu per dieną. Norma priklauso nuo gaunamo saulės šviesos kiekio per dieną. Vasarą šio vitamino gali reikėti mažiau, o žiemą daugiau.

Cinkas ir magnis: vartokite prieš miegą, kad geriau miegotumėte ir geriau atsistatytumėte po treniruočių.

Gliukozaminas ir chondroitinas: medžiagos, reikalingos sveikiems sąnariams. Pradėkite vartoti, kol dar neturite sąnarių traumų ar ligų.

Ar siekiantiems optimalios fizinės formos rekomenduojate vartoti daugiau maisto papildų?

Taip. Jei sportuojate nuolat, siekiate rezultatų ir dalyvaujate įvairiose sportinėse varžbybose, jūsų mityba yra subalansuota ir vartojate pagrindinius papildus, galite vartoti papildomus, pranašumo suteikiančius maisto papildus. Dėl jums tinkamiausių papildų, pasitarkite su treneriais.

 

Turite neatsakytų klausimų?

Jeigu turite daugiau klausimų paskambinkite mums telefonu +370 683 48534 arba parašykite elektroninį laišką hello@brasacrossfit.lt adresu ir per trumpą laiką atsakysime.